måndag 14 november 2011


Jag brukar säga till kunder jag coachar att Det kommet alltid att dyka upp saker i livet. En del lyckliga o en del jobbiga o sorgsna. Att vänta på att det ska lugna ner sig för att få mera tid, den stunden kommer aldrig OM du inte skapar den själv. Det är lätt att känna sig styrd av omgivningen och av omständigheter( det som händer o sker runt omkring oss) Vissa saker kan vi påverka o andra inte. MEN vi kan alltid välja hur vi hanterar det som sker!
Att hitta sin väg i en svår situation, där vi känner oss maktlösa att kunna påverka eller förändra. Att våga söka tröst o stöd hos någon jag litar på. För att skapa energi att " gå vidare" med morgondagen. När det blir jobbigt kan jag känna mig fruktansvärt ensam. Då är det skönt att veta att jag har vänner , som tycker om mig som alltid finns där för mig. Att våga visa sig sårbar och be om hjälp är en styrka bara de. Jag kan hamna mellan att pendla mellan sorg tårar ensammast i världen och en stark tro på att jo de här kommer bli bra , det ordnar sig. Pratade med min finaste vän igår om att oxå vara den som står brevid, när någon inte vill bli coachad o att faktiskt låta den personen göra sina val. Kan kännas jobbigt när det är någon som står mig nära. Men så är det. Vi gör alla våra egna val, utifrån vad vi är redo för i vårt inre. Tack o kram för att du lyssnade o coachade o fanns för mig igår Micke..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar