fredag 21 oktober 2011

I rätt riktning



Bilder på mina jobbarkompisar AnnaLena Permilla jag o Sofie. Jag har föreläsning, kolla in tavlan..Just do it! O Pernilla i gymmet.


Dagarna går fort och November närmar sig med stormsteg. Ska passa på att njuta av alla vackra färger som finns på träd och buskar. Underbara färgkombinationer som lyser upp tillvaron. En lugn tur på islänningarna med Anna-Lena, min jobbar kompis på Xtravaganza, kommer de bli på söndag. Imorgon drar arbetet med att gräva , för att sätta in jordvärme, igång.Har även turen att ha snickare på plats för att förverkliga mina drömmar som jag fokuserat på de sista åren. Nu ska äntligen mitt hus bli klart. Det är många beslut att ta men de är förarbetade i mitt huvud många gånger..
Som vanligt känns det som de bra sakerna bara trillar över mig, men om jag tänker tillbaka så är det saker som jag aktivt har jobbat för att de ska hända.

En skön känsla är att att jag ser fram emot vintern och med ro i kroppen , till skillnad från de andra åren.

Givetvis ligger mig värmen snäppet närmare hjärtat, men har bestämt att njuta även av vintern. Resor och mera värme kommer...men lite längre fram.

Madinn våran nya häst har gjort stora framsteg eller om jag ska se det som att jag har gjort stora framsteg. Hon är mkt lugnare och kan nu stå själv i boxen utan att fara runt som en vilding. Jag har övat varje dag med att hon ska stå helt stilla med hela kroppen och att hon får vänta innan om får börja med maten. Vi har övat på att böja ned huvudet och stanna där.Hon är väldigt lyhörd och lär snabbt.
Ibland stressar om upp sig och då blir det en utmaning för mig att hålla mig själv lugn. Det är otroligt givande och spännande att arbeta med henne.


Snart är det helg igen och jag ska börja min ledighet med att åka och gratta min mamma som fyller år idag. Äta en bit smörgåstårta och må bra.

Vill avsluta dagens blogg med att dela ut några kramar
Åse kram o tack för en välbehövlig massage i onsdags
Anna kram till dig ...vänner finns alltid för varandra
Pernilla min chef men framförallt en vän med otroligt stort hjärta.Kram

Bästa helgen till alla er som läser min blogg och även bästa måndagen;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar