tisdag 24 november 2009

UNDERBARA ONSDAG!!


Inspirerad av en god munter vän så kom jag på att peppa alla mina vänner på Facebook med en utmaning. Att bara skriva positiva saker till varandra och på sin sida fram till den 24 dec. I dessa mörka tider när vi gärna går ner oss lite och tycker synd om oss själva, kanske lite uppmuntran och pepp från sig själv och alla runt omkring. kan få oss att må riktigt bra och ha roligt. Släppa alla dystra tankar och lägga energi på allt bra som kommer att hända framöver.


Ta hand om dina vänner och dig själv lite extra denna tid, ge mera feddback än du brukar, ge mera kramar värme och kärlek. När det känns tungt ge mera åt dina vänner så kommer ditt fokus flyttas och du kommer genast oxå må bättre.


Jag börjar så här:


Jag mår väldigt bra just nu, dagarna flyter fram och jag ser fram emot dagen som kommer, lyckan sitter där inuti och smittar av sig uti fingerspetsarna.

En vanlig dag som slutar med en kopp te i soffan och en dotter som sover mysigt i sin säng

de gör mig lycklig..


Att få låna en bil av någon man tycker mkt om...kan vara lycka för mig..


Nya vänner som visar att de bryr sig om mig...är lycka för mig...


En kram i höstrusket... är lycka för mig...


Att hjälpa någon som behöver mig...är lycka för mig...


En kväll i soffan , kolla på film och någon att hålla i handen...är lycka för mig


En kommande mysig helg med Anna o Alex, Mina kontaktbarn Benjamin och William och min Cina, vi ska baka pepparkakor och dekorera med florsocker...de är lycka för mig..


En avslutande helg med dans i Ljungsbro el i Örebro , få träffa mina vänner, känna musiken i kroppen. En rolig bugg, en mysig fox med någon favorit el kanske någon helt ny bekantskap

Kan de bli bättre... ja säkert... men just nu känner jag mig riktigt nöjd och glad...

Vad får dig att må bra???


Kraam Villan;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar