måndag 7 september 2009

Avundsjuka och missundsamhet.

Är det inte sorgligt att en del människor lägger större delen av sin tid på att jämföra sig själva med vad andra har och vad de själva inte har.
Varför inte vara glad för en medmänniska, om den är glad ,och unna den personen lycka kärlek eller ekonomisk framgång. Visst kan man känna ett styng av avundsjuka ibland och tänka jag vill oxå.....men när en person går över gränsen och ägnar större delen av sin tid till att vara avundsjuk och försöker förändra saker och ting genom att prata illa om människor de är sorgligt tycker jag mycket sorgligt.

Jag försöker undvika sådana personer men ibland händer det att de finns där i mitt liv iallafall.Och varje liten händelse själ alltid lite kraft och inuti blir jag lite sårad. Nu vet jag att jag bara borde tycka synd om dessa personer ,för de har förmodligen ett mycket tråkigare liv än jag och att det är de personerna som ofta har trubbel i sitt liv eftersom deras tankar är så negativa och inskränkta. Nog om detta... Önska dina vänner och medmänniskor ett gott och rikt liv och ditt eget kommer överraska dig med detsamma. kram Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar