måndag 17 augusti 2009

Kärlek och Vänskap

Det finns många människor jag älskar, kanske på lite olika vis, men ändå med en stark kärlek/känsla för den personens sätt att vara. Jag tycker om att lära känna nya människor och den jag fastnar för är den som är intresserade av mig på ett ärligt vis , de som lyssnar och är ödmjuka. Den som finns där för mig när jag är ledsen eller behöver hjälp, precis som jag vill göra för den jag älskar. Att få skratta och ha roligt gärna flera gånger om dagen gör livet lite enklare, allting behöver inte vara så grav allvarligt, gör man bort sig så vad gör de...Kanske är lite pinsamt just då, men efteråt brukar man få sig ett gott skratt flera gånger om.

Visst kan man älska flera personer??? Eller vem bestämmer att man inte får göra det?
Att älska är en känsla och inte ens samhällets fostran kan ändra på det du känner på insidan.

För mig är kärlek att ge och ta utan krav och avundsjuka. Visst kan jag vara svartsjuk, men att försöka begränsa sin partner och strypa den personens energi de mår ingen bra av.

När man hittar någon och allting bara flyter på och känslan i magen bara känns helt rätt, attraktionen bara finns där , då är det rätt.
När din partners fel och brister inte är något som stör dig utan något som bara ingår. Det är att älska för mig.

Till alla mina vänner som finns runt mig. Ni är underbara occh jag älskar er mycket.
....och till alla nya vänner som jag kommer lära känna.....jag ser fram emot att få träffa er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar